dinsdag 10 november 2009

Boos (1)

Harry van de Gun uit Swolgen, bijgenaamd Langen Hay, is boos. Boos op Stef van Loo, nummer 5 op de kandidatenlijst van Essentie. Stemmingmakerij informeerde bij Harry naar diens boosheid.Waarom ben je boos, Harry?
‘Die meneer Van Loo zit op de websites van Hallo en De Echo te klagen dat het CDA en de PvdA op verschillende plaatsen verkiezingsborden zo op het trottoir neerzetten dat de medemens die minder goed ter been is, er niet meer door kan.’Maar dat is toch ook verschrikkelijk?
‘Inderdaad, schandalig dat de medemens die minder goed ter been is, zo te grazen wordt genomen. Maar wij, mannen van bovengemiddelde lengte, zijn er minstens even slecht aan toe.’
Verklaar je nader, Harry.
‘De hele gemeente hangt vol met aan lantaarnpalen bevestigde verkiezingsposters. Die hangen zo dat mensen van een gemiddelde lengte er geen enkele last van hebben. Maar wat dacht je van ons, mannen van bovengemiddelde lengte? Zelf ben ik met mijn 2,23 meter op mijn dagelijkse avondwandeling al zeven keer tegen zo’n bord geknald. Komt heel hard aan, kan ik je verzekeren.’
Vandaar al die blauwe plekken?
‘Precies. Daar hoor ik meneer Van Loo niet over. Wel een wit voetje halen bij de medemens die minder goed ter been is, maar aandacht voor mannen van bovengemiddelde lengte is blijkbaar te veel gevraagd.’
Zijn er posters die er in negatieve zin uitspringen?
‘Die van D66, ja. Die zijn met al dat zwart in het donker het slechtste zichtbaar. Als je er al niet tegenop loopt, leiden ze toch minimaal tot een schrikreactie.’Heb je misschien een oplossing voor het probleem, Harry?
‘Wat dacht je van het aanbrengen van fluorescerende strips op de posters?’

1 opmerking:

  1. Whoehahaha het laatste stukje is een giller!
    Had een belabberde dag maar je hebt me toch nog laten lachen.

    BeantwoordenVerwijderen