dinsdag 17 november 2009

Wat zegt Ria? (4)

‘Morgen dan eindelijk de grote dag. Ik ben razend benieuwd. Mag ik u als niet-inwoner van de gemeente een welgemeend stemadvies geven? Stem op de nummer 4 van lijst 3, Richard van der Weegen. U bent verbaasd dat ik oproep op een kandidaat van de PvdA-PK te stemmen? Welnu, ik zal het u uitleggen. Mijn eigen CDA krijgt toch al meer dan genoeg stemmen. Andere kanjers als Eric Beurskens, Roy Bouten, Birgit Op de Laak en Michael van Rengs redden het beslist op eigen kracht. Maar Richard kan nog best een steuntje in de rug gebruiken. Wat u waarschijnlijk niet weet, is dat ik de gemeenteraadsvergaderingen van Horst aan de Maas de afgelopen jaren intensief heb gevolgd via internet. Ik wil anderen nooit tekort doen, maar geloof me, als er de afgelopen periode één raadslid in Horst was dat met kop en schouders boven de anderen uitstak, dan is het Richard van der Weegen wel. Grote kennis van zaken, goed formulerend, sterk in het debat, vasthoudend, stoïcijns zijn eigen weg gaand, niet alles voor zoete koek slikkend. Vooral in het NGB-dossier en alles wat Grubbenvorst verder bedreigt, heeft hij zich helemaal vastgebeten. Als een van de weinigen in de raad is Richard echt opgewassen tegen Leon. Ik kan u verklappen dat Leon, populair gezegd, wel eens een sik van hem krijgt. Helemaal niet erg, zo blijft hij tenminste bij de les. Leon doet het natuurlijk geweldig, maar hij kan alleen nog verder groeien als er iemand is die hem van repliek dient. En daarvoor is Richard de meest aangewezen persoon. Het enige dat ik nooit heb begrepen, is dat hij met zijn sociaaldemocratische achtergrond vóór de verkoop van de Essentie-aandelen heeft gestemd. Maar goed, ook de wegen van Richard hoeven niet altijd doorgrondelijk te zijn. Ben ik duidelijk genoeg geweest? Nummer 4, lijst 3.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten