vrijdag 20 november 2009

Wat zegt Ria? (5)

‘Eind november en dan nog buiten op het terras kunnen zitten, heerlijk! Ik heb trouwens sowieso goeie zin, want de verkiezingen woensdag zijn natuurlijk fantastisch verlopen. Alleen jammer dat mijn pleidooi voor Richard van der Weegen niet heeft mogen baten, toch een klein smetje. Maar mijn eigen CDA? Geweldig! Elf zetels, dat had ik zelfs in mijn stoutste dromen niet kunnen bedenken. Weet je? Soms verbeeld ik me wel eens dat ik daar ook een klein steentje aan heb bijgedragen. Zo hoorde ik Leon dinsdag in het lijsttrekkersdebat op een gegeven moment zeggen dat het woord ‘christen’ in ‘christen-democratisch’ hem triggerde. Dat leek me een rechtstreekse verwijzing naar de woorden die ik precies een week geleden op deze plaats uitsprak. Dat zal hij waarschijnlijk nooit toegeven, want zo is Leon dan ook wel weer. Ik heb zelfs horen fluisteren dat hij woensdagavond gezegd zou hebben dat ‘die Ria’ eindelijk haar mond eens moet houden. Eerlijk gezegd geloof ik daar helemaal niets van. Op die manier het warme CDA-familiegevoel ondermijnen, dat is niets voor Leon. Maar of hij het nu gezegd heeft of niet, ik ga voorlopig wel mijn mond houden. Althans over Horst aan de Maas. Niet over Europa, want dat is mijn core-business. Ik geef toe dat dat de afgelopen weken wat aan mijn aandacht is ontsnapt. Is ook niet zo heel erg, want de volgende verkiezingen zijn nog ver weg. Och, wat zeg ik nu toch? Zal wel komen door die lage novemberzon. Enfin, er gaat de komende vier jaar beslist iets heel moois groeien daar bij jullie in Horst. Gegroet!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten